Hepimiz Emenike'yiz ya da Türkiye'de Irkcilik Yoktur Vol. 7


Okan Bayülgen son programinda Afrika'li futbol emekcisi Emenike'yi deri rengi yüzünden daha iyi bir hayat bulmak icin göcmek zorunda kalan diger Afrika'li kardeslerine benzeterek, bununla da yetinmeyerek Emenike'ye bir esya gibi "bu" diyerek hem Emenike'ye hem Afrikali göcmenlere igrenc irkci bir saldirida bulunmus. Olayin videosunu en asagidaki baglantidan seyredebilirsiniz.

Her iki ucu da bildiginiz maddeye batmis bir soz etmis Okan Bayülgen. Deri rengi yüzünden isini yapan bir insani yaftalayip asagilamak degnegin bir yani. Yaftalarken kullandigi terim ise esasinda kafasindaki irkciligi  aciga cikaran diger bir diskili yani. Insan'in dogdugu kenti, topraklari, arkadaslarini, ailesini, evini, sevgilisini, cocuklarini onlara daha iyi bir hayat verebilmek icin terk etmesinde asagilanacak birsey olmadigi gibi, bu insanlari asagilamak goc yollarinda cok cileler ceken insanlarin acilarina duyarsizligi gösteriyor. Umarim biran önce bu saygisizliginin farkina varir ve özür diler Okan Bayülgen.

Aklima Manu Chao'nin en sevdigim sarkilarindan biri geldi. Clandestino. Okan Bayülgen'e ve onu savunmaya gececeklere tavsiyemdir.


Bu da benim nacizane cevirim:

Tek basimayim,
Acilarim ve cezam ile.
"Kanun"lardan kacmak,
Benim kaderim,
"Yasa Disi"yim,
Cünkü yok bir kac kagidim.

Calismak icin yola ciktim,
Kuzeyde bir sehirde,
Cebelitarik ile Ceuta arasinda bir yerde,
Yüzer cesedim.
Denizde bir cizgi,
Sehirde bir hayaletim.
Yasamim yasaktir,
Öyle der "kanun".

Cezayirli: Yasa Disi!
Nijeryali: Yasa Disi!
Bolivyali: Yasa Disi!


Unutmadan ekleyeyim, "HICBIR INSAN YASADISI DEGILDIR!.



Bu Girdi ile ilgili Baglantilar:

Comments

Popular posts from this blog

Balik Hafizali Millet ve Onun Oyunbaz Yöneticileri

Failed Training Day or Previously on Battlestar Galactica

Mixed-Up Confusion: How I solved Mac Book Air's Wireless Disconnection Problem