Askı'da Yaşamak - Berkin İçin



Şiirlerin yıllar sonra olanları yazıldıkları gün birebir anlatma gibi rahatsız edici bir huyları var. Ya tarih gerçekten lanet bir sarmal, ya da şairler gerçek birer kahinler.

Gezi olayları öncesi Kazım Koyuncu ile tanıdığım ve beni derinden etkileyen Askıda Yaşamak adlı Atila İlhan şiiri, bugün katledilen Berkin ile -ne acıdır ki- tam anlamını buldu. Şiiri okuduğumdan beri, askıda yaşamak ne demektir diye soruyordum kendi kendime.

Bugün bir anda anladım, bu zalimlerin Berkin'i ve ailesini 8 aydır nasıl acımasız bir askıya astıklarını. Ve sokaklarda mızıka çalması gereken o yeşilli çocuğu katledenlerden son bir kez daha nefret ettim. Bir daha affetmemek üzere nefretimi kalbime ve buraya yazıyorum. Bunların hesabını vermeden bir yere gitmiyorsunuz.

Askıda Yaşamak

Boynuna o yeşil fuları sarma çocuk
Gece trenlerine binme
Kaybolursun,
Sokaklarda mızıka çalma çocuk,
Vurulursun

Atila İlhan

Bu da güzel Trabzonspor'lu Kazım Koyuncu'nun harika yorumu:

http://www.youtube.com/watch?v=VAPAewsM1rM&feature=kp

Söz, yağan bu yağmurda kaybolmayacaksın Çocuk. 

Comments

Popular posts from this blog

Balik Hafizali Millet ve Onun Oyunbaz Yöneticileri

Failed Training Day or Previously on Battlestar Galactica

Mixed-Up Confusion: How I solved Mac Book Air's Wireless Disconnection Problem